fredag 4 december 2015

Sockor till mig och vantar till någon annan

Senast jag bloggade om alla mina stickade sockor under semestern var paret på stickorna av garnet Novita Sju Bröder Raita. Såhär ser de ut nu när de är klara. 


Alla mina tjocka sockor börjar vara slutslitna, så de här behåller jag själv.

Av garnet som blev över gjorde jag ett par vantar. Mönstret är inspirerat av Barnehagevotter, men jag gjorde resår på båda ställena istället för rätstickning. Dessutom var ju mitt garn mycket tjockare så det blev större vantar än mönstrets, men eftersom jag inte har en uttänkt mottagare så spelar ju storleken ingen roll.



För en gångs skull blev det bara några få meter garn över och det slängde jag, så den här gången har jag inte ett halvt nystan kvar som jag inte vet vad jag ska göra med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar