onsdag 30 december 2015

Yllesockor och en julklapp

Alla mina tjocka sockor som jag har hemma hos mamma och pappa börjar vara slutslitna och uttöjda. Jag behövde ett enkelt projekt att ta med till mina gudföräldrar då vi var dit på födelsedagskaffe på juldagen och jag ville prova en av mina julklappar. Inget sockgarn hade jag tagit med mig hemifrån, men i mammas låda fanns ett nystan 6-fädig Tweed Classic från Regia som på stickor 3,75 mm fick bli ett par sockor. Jag tycker ju egentligen inte om att sticka i svart, men nu var det ju inte jag som hade köpt garnet utan jag bara snodde åt mig det för att det var överst i lådan och jag hade bråttom.


Julklappen var stickorna jag stickade med, jag fick strumpstickor av Knitpro's nya serie Zing. Jag hade köpt en storlek av dem i höstas och då jag tyckte att det var bra att sticka med önskade jag mig fler av julgubben och fick hela 8 olika storlekar!

Bilden googlad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar