lördag 26 december 2015

Att sticka baklänges

Eftersom jag inte orkat göra något annat än hosta och snyta mig den här julhelgen har det blivit ganska mycket tid spenderat på sociala medier. Bland annat har jag scrollat igenom Online Stickcafé på Facebook ett flertal gånger och plötsligt såg jag den här videon: 


Nångång för länge sedan har jag provat att sticka räta maskor såhär från vänster till höger, men då med garnet i andra handen och tyckte då att det bara var krångligt och gick så långsamt. Det här såg lättare ut när man kan ha garnet i vänster hand, som jag alltså alltid har, så jag var "tvungen" att prova. Först var det knepigt att sno garnet från rätt håll så maskorna inte blev vridna, men efter lite träning (dvs. efter två stickade hälar) flyter det på rätt bra. Det här kommer jag nog att fortsätta använda mig av, speciellt då jag gör hälar på sockor så jag slipper hålla på och svänga på stickningen hela tiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar