tisdag 23 september 2014

Mössa, vantar och sockor till en liten människa


Av lite Novita Nalle-restgarner och med stickor 2,5 mm har jag stickat mössa, vantar och sockor till en liten människa. Garnet tog jag från mammas låda, och det räckte precis till det här lilla setet. Jag trodde inte att den här färgen gick att köpa längre och tänkte att det passar bra att göra något litet av det så jag inte behöver mer garn av det mitt i, men tydligen finns det ännu. Bra så, jag tycker om den här bruna färgen! Vantarna och sockorna är gjorda utan mönster, båda e stickade nerifrån och upp och på sockorna gjorde jag en häl med förkortade varv. Mössan e stickad efter mönstret Alladin från Drops Design, men utan "toppen" och jag har räknat om mönstret så att jag gjorde en i två storlekar mindre än mönstrets minsta, eftersom jag inte hade rätt masktäthet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar