måndag 8 september 2014

Great Weekend Mitts

För drygt en vecka sedan hade jag inget roligt projekt med mig hem till mina föräldrar, inget projekt lockade att hålla på med. Jag grävde lite i mammas garnlager och snodde ett rött nystan som jag började sticka av, men också det kändes efter en stund tråkigt. En liten stunds grävande till och jag hade plötsligt snott två nystan och börjat sticka randigt. 
Det blev ett par randiga halvvantar, efter mönstret Great Weekend Mitts av Thea Eschliman, men jag har inte gjort den ribbstickade kanten med knappar på. Det var ett roligt projekt som går snabbt, för tack vare ränderna vill man bara göra en rand till, och en rand till. Sitter bra gör dom också tack vare minskningen då man närmar sig handledens smalaste ställe och ökningen där handen sedan börjar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar