söndag 28 september 2014

Livet i flyttlådor, del 2

Nu sitter jag här, på sängen i nya lägenheten (soffan kommer i veckan nån dag). Det finns inte en muskel i min kropp som inte värker. I fredags var jag först på jobb och sen bar jag flyttlådor några timmar ensam och sen tillsammans med mina föräldrar. 7 timmar totalt höll vi på och sen var det just och just att jag orkade köra hem. För jag for hem till mina föräldrar, jag orkade inte se på alla lådor och än mindre börja riva i dem för att hitta lakan, dynor och pyjamas. På vägen dit stannade jag i butiken och köpte de efterlängtade chipsen med dipp! Att jag sen var så trött när jag väl kom hem att jag knappt orkade äta dem, det e en annan sak.
Idag har jag börjat ordna lite här. Alla saker som hör till köket är uppackade och ordnade, samma sak med kläderna. Det e bara så svårt att bestämma vad som ska finnas i vilka skåp och på vilka hyllor i skåpen, för så här mycket förvaringsutrymme har jag aldrig tidigare haft! Jag tror att jag har kommit på ett bra sätt nu, och det e ju inte värre än att det går att flytta om ifall jag kommer på en annan lösning som fungerar bättre.
Jag har inte varit här många timmar ännu, men jag känner redan nu att jag kommer att trivas bättre här än i förra lägenheten, så månne inte det blir bra bara det blir färdigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar