söndag 7 september 2014

05. LYS

Bild lånad härifrån

LYS står för local yarn shop, dvs. ens lokala garnbutik, och jag måste säga att jag inte e så imponerad av den garnbutik som finns här var jag bor nu. Däremot finns det en i grannstaden som jag gillar, men den har (nästan) bara Dropsgarner så vill man ha något annat får man söka sig nån annanstans.
I staden jag bodde i innan den här finns det en liten garnbutik på samma gata jag bodde på som jag gillade. De hade mest Sandnes garner om jag minns rätt, men också lite annat garn som man inte hittar överallt. Det de får mest poäng för var ändå att de kunde svenska!
Sen finns ju också den stora garnbutiken där. Den som har alla möjliga sorters garn, som säljs enskilt men också i större förpackningar. De har också ett stort urval stickor och andra tillbehör, broderier, trikåtrasor och säljer även lite färdigstickade och -virkade plagg. Den butiken besöker jag alltid då jag e där och oftast blir jag lockad att köpa nånting trots att jag inte har något planerat projekt att köpa till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar