lördag 26 juli 2014

Nästsista dagen..

Semestern börjar gå mot sitt slut, på måndag blir det jobb igen. Känns väl sådär, men bara man kommer igång blir det väl bättre antar jag. Mest fasar jag för att flytta från ett tvåvåningshus där man får korsdrag åt alla håll och kanter till en tvårumslägenhet med två små luckor som går att öppna + ett köksfönster som går att öppna halvvägs. 
På stickfronten har det gått långsamt den senaste veckan, men igår och idag har jag stickat så mycket att det just nu känns ganska illa i högra armbågen. Jag tog en liten simtur på eftermiddagen idag (den första i havet på tre år!) för att inte kunna sticka en stund, men så fort jag satt på stranden och torkade saknade jag stickningen igen. En riktigt galen sticknörd har jag blivit och jag tror det förvärras hela tiden, haha. Nå, men så fort jobbet börjar så hinner jag inte sticka närapå så mycket som jag skulle vilja så då blir det ofrivillig stickavvänjning i alla fall. 
Jaja, nu ska jag gå ut igen och njuta av kvällssolen. Med stickningen såklart, så ont gör det inte ännu! 
Bilden e från igår kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar