fredag 11 juli 2014

En vändbar väska

Jag har ju som tidigare nämnts semester och den spenderar jag hemma hos mina föräldrar på landet. Mycket av tiden går åt till att sticka och jag älskar att titta på serier medan jag stickar. Serierna ser jag på datorn och sedan min semester började så har det blivit allt svårare att se bordsytan på hörnet av databordet, eftersom alla mina pågående projekt samsas om det utrymmet så att jag har nära till dem då kvällen kommer och jag sätter mig med stickningen och min serie. 
För några veckor sen hittade jag ett mönster på en väska som verkade rolig att göra och igår googlade jag fram det mönstret igen och sydde mig en vändbar väska. Den går alltså att svänga ut och in, beroende på vilket tyg jag vill ha utåt. Stjärntyget (ett vaxat tyg) har jag ju visat förr (nästan alla mina projektpåsar e av det tyget), men nu i en ny fin färg, och det lila lakanstyget hittade jag i min tygpåse. Fickan ville jag egentligen ha på insidan, men jag tänkte fel där när jag sydde för jag vill ju ha stjärntyget utåt. Men det funkar ju såhär också såklart. Nu får alla mina pågående projekt bo i väskan på golvet istället för på bordet.
Och jag e stolt så tusan över hur bra det blev! 

2 kommentarer:

  1. fan va cool :D snuggest med stjärnorna utåt, men perfekt när man tröttnat på den haha! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo, jag ville ha stjärnor på båda sidorna, men tyget räckte inte..

      Radera