fredag 11 juli 2014

Zoom!

Jag har stickat Zoom! av Jaimee Drew. En kofta som stickades på en dag, i storlek nyfödd. Systerdotterns docka som finns här hos mina föräldrar e för tjock om magen för koftan om man skulle knäppa den hela vägen, men jag har bara gjort två knapphål längst upp. Knappar blir det bara jag orkar. Koftan e ett restgarnsprojekt och stickad av garnet Paris från Drops (det som blev över av mormorsrutefilten, och ännu finns det kvar). Den e stickad uppifrån och ner (mitt favoritsätt nuförtiden) på stickor 5 mm. I mönstret görs raglanökningen genom att öka 1 maska till 2, men jag gjorde omslag så jag fick ett hålmönster på var sida om raglan-maskorna. Väldigt skön blev den, eftersom det e bomullsgarn. Skulle nog kunna tänka mig att ha en sån själv. Fast jag kommer ju att sticka en bomullströja till mig själv, så fort jag får mysteriestickningen klar så jag får löst stickan. Typ i nästa helg kanske.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar