onsdag 6 augusti 2014

Förälskelsen

För ganska länge sen såg jag ett garn i butiken som jag verkligen kände att jag vill sticka med. Det var så mjukt och så fint prickigt. Men jag köpte det inte, för jag försöker låta bli att bara köpa för att det e fint. Sen kunde jag inte sluta tänka på hur fin en kofta skulle bli i det garnet och jag (och min lillasyster) sökte det i flera butiker. Till sist for jag tillbaka till den första butiken och köpte på mig en hel hög, eftersom det dessutom var billigare än vanligt just då. Sen stickade jag en halv kofta som blev förstörd av en kopp kaffe (inte min!), blev arg, grät lite och surade över förstört garn och sen stickade jag en ny. Och här e den nu, den finfina prickiga koftan i mjukaste garnet. 
Den e stickad uppifrån och ner, helt utan mönster. Garnet heter Novita Pirtelö och jag använde en sticka i storlek 4 mm. Knapparna blev knepiga. jag köpte först röda, kom hem och insåg att det inte fanns rött i garnet som jag trodde. Köpte orange knappar som var lite för små och kom sedan på att jag hade en hel hög med blå knappar i en burk. Det fanns sex likadana så den sjunde fick bli en annorlunda, men fint så. Koftan borde passa en tvååring ungefär. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar