lördag 30 november 2013

Fäst-fest

Igår var det fäst-fest här hos mig. Eller egentligen var det "sticka klart och fästa allting-fest". Ett par tofflor och en julklapp stickade jag klart och fästade trådarna på. Sen fästade jag trådarna på mina vantar som varit klara i en halv evighet. Vantarna ligger just nu på blockning så de visar jag då det är klara där och julklappen får ni se efter julen. Men tofflorna kan jag visa. 
Ett par likadana som de bruna, men de här är stickade i rester av Novita Nalle garner i vitt och grått. På stickor 3 mm. De här är även gjorda på lite annat sätt än mönstret säger (jag kan ju som bekant inte hålla mig till att följa mönster), för det är stickade runt så att den enda sömmen som behövde sys var den bak på hälen. Mycket bättre så tycker jag, för jag tycker inte om att sy ihop saker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar