torsdag 21 november 2013

En riktigt regnig torsdag!

Idag har regnet hällt ner hela dagen och det blev aldrig ljust. En sån dag då jag helst skulle ha krupit djupare in under täcket och myst med en bra bok direkt då jag vaknade. Istället väckte klockan mig halv sex och det var dags för jobb. Och dit for den dagen igen.
Orken försvann genast då jag steg innanför dörren här hemma igen. Huvudet bultar, det susar i öronen och halsen har känts som ett rivjärn hela dagen. Antar att jag håller på och blir sjuk. Igen. Så typiskt då jag har långledigt och roliga planer på kommande. Men sånt e väl livet antar jag och en sak e säker, gruset på golvet får vara kvar där i några dagar till. Jag ska dricka lite te och sticka vidare på mina julklappar medan jag lyssnar på senaste avsnittet av stickpodden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar