torsdag 14 november 2013

Det nya fodralet

Nu har jag stickat ett till fodral till min surfplatta. Jag hade sett ut ett mönster som jag ville ha, men det blev inte så bra då jag stickade det som det var på bild. Sen provade jag ett annat mönster men det fick jag ont i ögonen av att se på, och sen gjorde jag ännu ett tredje mönster som inte heller blev bra. Jag kan bara konstatera att flerfärgsstickning inte riktigt e min grej. Men till sist blev jag nöjd. Grått och gult var färgerna jag valde, men jag borde kanske hållit trådarna andra vägen så den gula skulle varit den mer framträdande färgen, men jag orkade inte repa upp ännu en gång. Garnet e Svarta Fårets Silja och jag använde rundsticka 3,25 mm och tekniken magic loop (som jag använder till allt nu för tiden!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar