lördag 9 november 2013

Surfplattans fodral

Min nya leksak, surfplattan som jag skrev om i ett tidigare inlägg, har nu fått ett fodral. Genast efter köpet behövde jag få ett fodral så att jag skulle kunna ha den i väskan utan att den skulle få repor, så då sydde jag ett. Eller snarare tre, eftersom det inte blev som det skulle (jag gillar inte att hålla på och mäta så noggrant..). Sen då jag igen hade tillgång till alla mina garner så stickade jag ett, men det e det enklaste jag kunde komma på. Så fort alla nu pågående projekt är klara ska jag göra ett till, lite tjockare den här gången. Men ja, här e en bild på det stickade i alla fall:
Stickat med magic loop, nerifrån och upp. 20 maskor på var sida och eftersom endast slätstickning kan bli lite tråkigt gjorde jag 6 räta, 1 avig, 6 räta, 1 avig, 6 räta och så lika på andra sidan. Då fodralet var lagom långt gjorde jag ett avigt varv för att kanten inte skulle rulla sig och sen maskade jag av med vanlig avmaskning och i en annan färg. Garnen är Novita Katja i en beige färg och kanten gjorde jag av en bit orange Novita Miami. Stickor 3,5 mm. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar