söndag 24 november 2013

På tiden!

Nu e det nog på tiden att jag visar något stickrelaterat här, det e ju över en vecka sen sist! Jag har nog stickat men det mesta går direkt i julklappshögen så därför blir det inga bilder. Jag visar det efter julen istället. Men min sjal som blev klar i förra veckan kan jag visa. Den har legat på blockning men ändå rullar den övre kanten ihop sig lite, borde kanske blockat den lite längre. Den blev också aningen för liten tycker jag, vilket e synd för den blev så fin.
Mönstret heter Chrysanthemum av TincanKnits och finns här. I mönstret finns både beskrivning på sjal och filt, och jag tror nog att jag någon gång kommer att sticka filten också för jag tycker att mönstret e så fint! Garnet jag använde var Cascade Yarn Heritage, i färgen stål. Underbart mjukt garn som jag vill ha en tröja i! Och eftersom garnet till sjalen tog slut ca. tre varv innan den var klar beställde jag ett till nystan, så nu har jag nästan ett helt nystan över. Kanske borde beställa ännu lite mera garn i en annan färg så jag kunde få en randig tröja eller kofta. Sjalen e stickad på mina kolfiberstickor i storlek 3,25 mm. 

En närbild på mönstret. Jag e så nöjd över hur jämnt det är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar