tisdag 12 november 2013

Snabb leverans!

Jag beställde garn på söndagskvällen och idag ringde postmannen på för han hade ett paket till mig. Det var snabbt! Då ska jag bara nysta det så jag kan sticka mina sista fyra varv. Vad jag ska göra med resterande nästan 400 metrarna vet jag inte än, men nånting ska jag väl hitta på!
En annan sak som inte går lika snabbt är att fästa trådarna i mina prickiga vantar. Hur kan det vara så jobbigt att fästa 10 trådar? Den ena vanten gjorde jag klar för några dagar sen, men den andra.. Det tar så emot att göra det! Och vantarna har alltså varit klara i åtminstone två veckor redan. Jag gör alltid lite för små vantar (tydligen e jag inte så bra på att få till storleken) så jag måste försöka blocka dem till rätt storlek och det är nog därför de inte känns så roliga att pyssla med längre tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar