tisdag 3 december 2013

Värmande vantar!

Jag fryser ständigt. Händerna e iskalla hela tiden och på vintern använder jag tjocka handskar som jag knappt kan använda mina händer med när jag har dem på. Men tills det är dags för de handskarna behöver jag ett par varma vantar. Och eftersom jag köpte ny vinterrock så hade jag inga vantar i en färg som passar rocken. Men nu har jag. 
Ett par basvantar med mönster på ovansidan. Garnet e Novita 7 bröder Nostalgia, i en färg som får mig att tänka på nougat. Stickade på stickor 3,25 mm. Mönstret tog jag härifrån. Ett roligt mönster som jag definitivt kommer använda igen. Ändå e jag inte helt nöjd med vantarna. Såhär i efterhand kan jag tycka att det skulle varit snyggare med mönster enda upp i toppen innanför minskningarna och tummen blev lite onödigt stor längst ner och för toppig vid hoptagningen. Tummen gör att de känns lite klumpiga, så kanske jag repar upp de ännu och gör om. Varma e de (jag provanvände dem till jobbet igår), men lite kliiga mot min känsliga, torra vinterhud.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar