tisdag 2 februari 2016

Vauvan kirjoneulevillasukat

Den dåliga stickperioden fortsätter. Det känns som att jag repar upp mer än jag stickar. Inget blir bra. Bara jag får nånting färdigt som jag är nöjd över så kanske det går om och därför behövde jag ett snabbstickat enkelt, men ändå roligt, mönster för att lyckas med ens ett stickprojekt. Det fick bli ett par babysockor. 
Garn: Novita Sju Bröder
Garnmängd: 52 gram
Stickor: 3,5 mm Knitpro Cubics
Mönster: Finns på bloggen Marineuloo. Jag gjorde minsta storleken. Det är ett par väldigt gulliga sockor och de är enkla att sticka. Flerfärgspartiet har som mest tre maskor av en färg vilket betyder att man inte måste tvinna trådarna på baksidan. Det passar mig eftersom jag har en tendens att dra för hårt i den tråden som löper bakom och det i sin tur gör att ytan blir bubblig. Inget bubbel i de här sockorna med andra ord. Det kan absolut hända att det blir fler sockor av det här mönstret, det går åt så lite garn att det är perfekt för att göra av med alla mina små snuttar restgarner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar