lördag 13 februari 2016

Nya yllesockor



Garn: Novita Nalle Taika
Garnmängd: 84 gram
Stickor: 3 mm och avmaskningen med 3,25 mm
Mönster: Mitt eget basmönster. Den här gången stickade jag dem från tån upp. Jag tycker att en stjärnhoptagning (sädekavennus) är den bästa minskningen för tårna på sockor utan något mönster så nu gjorde jag ökningar på det sättet istället. Såhär i efterhand önskar jag att jag hade haft mindre maskor i uppläggningen eftersom den blev lite för bred för mina tår. Den här gången gjorde jag också ordentligt långa skaft eftersom jag insåg att jag inte har ett enda par sockor utan mönster med långt skaft. Nu är ju bara frågan vad jag gör med 16 gram spräckligt garn, men jag orkade inte repa upp och göra resåren ännu längre eftersom jag redan repade och förlängde första sockan en gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar