måndag 29 februari 2016

Svartvita sockor


Garn: Novita Nalle
Garnmängd: 88 gram
Stickor: 3 mm Knitpro Zing, förutom på tvåfärgade delen där jag använde 3,25 mm.
Mönster: Helt vanligt basmönster igen en gång. De är stickade lika som de av Nalle Taika garnet jag skrev om här. Garnet var rester av de vita sockorna med falska flätor och ett par svarta ännu obloggade sockor. Idén till mönstret kom ursprungligen från mammas köksmatta, som har ett liknande mönster. Jag googlade lite på tvåfärgade fair isle mönster också och hittade ett med "strecken" bara åt ena hållet och ritade sedan själv till den delen där "strecken" pekar åt andra hållet. 
Jag blev väldigt nöjd med de här sockorna, jag tycker de är fina. Det enda som stör mig lite är att den tvåfärgade delen blir lite uttöjd då jag har sockorna på mig. Jag använde 3,25 mm stickor på den delen, men kunde nog haft 3,5 mm istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar