tisdag 19 januari 2016

Varmt om händerna








Garn: Hjertegarn Hjerte Fine Highland Wool. Det är resterna av de tovade vantarna jag gjorde på hösten och jag stickade tills jag bara hade garn kvar så det räckte till avmaskningen. Med andra ord har jag äntligen fått helt slut på två nystan restgarn. Rosetten är av det där bandet som finns i axlarna på tröjor.
Garnmängd: 22 g
Stickor: Knitpro Zing 3 mm
Mönster: Som så ofta är det här ett eget mönster. Jag har stickat handledsvärmare förut men aldrig har de sen ändå blivit använda. Den här gången gjorde jag utan hål för tummen med tanken att jag kanske gillar dem mera då. Nu känns de mera som en extra ärm. Det enda negativa är att garnet är lite för stickigt för mig att ha direkt mot huden. De tovade vantarna av samma garn kan jag däremot ha direkt mot huden, så kanske jag borde åtgärda insidan på dessa på något sätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar