torsdag 18 februari 2016

Små söta sockor


Garn: Hjertegarn Basic. Rosetten är av sidenband. 
Garnmängd: 30 gram
Stickor: 3 mm Knitpro Zing
Mönster: Ett vanligt mönster för bassockor. Ett liknande hittas på hos Novita, men jag har bara titta på bilden och inte följt mönstret. 
Sockorna hoppas jag ska passa en ettåring, eftersom de är en present till min systers kompis dotter. Jag hade 32 gram garn så jag stickade foten drygt 11 cm, då vägde en socka 16 gram, och sen har jag (vålds)blockat dem till 13 cm. Typiskt nog så är min våg inte så noggrann som jag skulle önska och jag hade därför åtminstone tre meter garn kvar då jag var klar. Jag hade alltså kunnat sticka dem 13 cm istället för att blocka dem så långa och därmed hade de kunnat användas lite längre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar