måndag 12 oktober 2015

Swedish Spring

Okej, bättre sent än aldrig va? Äntligen har jag bilder (eller ja, en) på semestersjalen. 
Semestersjalen som blev klar samma dag som jobbet började igen. Mönstret jag till slut valde är Swedish Spring och problemet jag hade i början för att fatta diagrammet var det enda problematiska. När jag hade klurat ut det, var det bara att sticka på. Jag minns att jag gjorde flera provlappar med olika storlekar på stickan, men jag är inte helt säker på vilken jag till slut valde. Kanske var det 3,5 mm. Garnet jag använde är Drops Lace, ett mjukt garn men kanske lite väl tunt för den här sjalen. Jag tycker inte att mönstret kommer fram ordentligt och så tycker jag att den kanske blev lite liten, trots att jag gjorde den så stor det gick (mönstret innehåller en "tilläggsdel" om man vill göra en större sjal). Jaja, rolig stickning var det hur om helst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar