onsdag 28 oktober 2015

Overallen


Jag (tror jag) har sagt det förut, men en stickad ulloverall måste ju vara det smartaste man kan klä på en liten bebis när det är kallt väder. Säger jag som har noll erfarenhet. Nåja, hur som helst så ville min väninna ha just en sådan till sin lilla bebis och jag stickar så gärna då jag vet att det kommer att bli använt. Garnet är Drops Cotton Merino och jag använde sticka i storlek 3 mm till resåren och 3,5 mm till slätstickningen. Mönstret kommer från Drops Design och heter Little Blue Dream (Drops Baby 20-23). Storleken är 6-9 månader men jag har förlängt alla "delar" med ca. 1 cm och så gjorde jag ingen huva. 
Jag gillar inte aviga maskor så väldigt mycket, och så ville jag hinna få den klar tills vi skulle ses, så jag stickade den runt (med 3 maskor i mitten för steek) och sen sydde jag sicksacksöm + raksöm på symaskin och klippte upp. På insidan dolde jag sedan det uppklippta med ett fint band som jag sydde fast för hand. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar