måndag 19 oktober 2015

En Garter Ear Flap Hat till

Garter Ear Flap Hat går fort att sticka, och roligt är det också. Nu har jag gjort några stycken som alla hamnat i "lådan för framtiden", men den här senaste har faktiskt givits bort. Jag stickade byxor och en overall åt min väninnas bebis och på skoj stickade jag snabbt ihop en mössa på samma gång för att äntligen få se hur den passar på. Garnet jag använde var Strumpegarn från Sandnes Garn och jag använde stickor i storlek 3,5 mm. Stickfastheten var lite fel så jag borde ha gjort en större storlek på mössan, men eftersom jag hade så lite av garnet hoppades jag på att det skulle räcka med minsta storleken (storleken "Kid"). Mössan passade, men var nog i minsta laget och kommer nog inte att passa så väldigt länge till. Den verkade sitta bra på också, men jag borde gjort en mera stretchig uppläggning eftersom den stramade lite och det knappast är så bekvämt då det spänner runt huvudet. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar