lördag 24 oktober 2015

Prickiga sockor



Min storasyster hade sett ett par sockor på bloggen Lindas Lantliga som hon tyckte om och gärna själv skulle ha ett par av. Linda hade inspirerats av ett Marimekkomönster, "Räsymatto".
Eftersom jag just då, samma kväll, inte tyckte något av det jag höll på med var roligt så grävde jag lite i mina garnlådor och hittade två färger av Novitas Sju Bröder och en av Gjestal Ville. Grundfärgen blev vit och prickarna rosa och bruna. Det är det bruna garnet som är Gjestal Ville. Stickorna jag använde var 3,5 mm. Linda har inget mönster på sin blogg, men det behöver jag ju egentligen inte heller. Jag tittade bara på hennes bild och stickade en vanlig socka med prick-mönstret. Hälen är en Shadow Wrap Short Row Heel (här finns en youtube-film) så att jag enkelt kunde fortsätta mönstret också på foten.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar