onsdag 30 september 2015

Halstub

I vintras bloggade Knappmakerskan om en halstub hon hade gjort av Drops Alpaca Bouclé. Enligt henne var den så mjuk och skön. Jag kände på garnet då en gång och tänkte göra en likadan, men garnet kändes hårt och stickigt så det fick vara. Senast jag besökte en butik med Dropsgarner så kände jag på det igen, och den här gången tyckte jag att det var både mjukt och inte stickigt alls så jag köpte ett nystan. Sen gjorde jag som Knappmakerskan och stickade slätstickning med sticka 7 mm tills 50 grams nystanet tog slut. Garnet i sig var ingen trevligt stickupplevelse, för det var svårt att få in ett flyt i stickningen då det är så "bubbligt", men nu har jag en halstub som är väldigt mjuk och skön. Dessutom är den väldigt lätt och går bra att trycka ihop mot halsen under rocken utan att det blir knöligt. Värmer skönt då jag cyklar till jobbet på morgnarna gör den också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar