måndag 21 september 2015

Sockor åt alla

Plötsligt fick jag en sån väldig lust att sticka sockor, trots att två par var beställda (och det inte alltid är det roligaste), och nu har jag plötsligt fyra par färdiga och två par där första sockan är klar. Sex par sockor och nästan lika många nya färdigheter; jag har provat en ny sticka, jag har lärt mig plocka upp maskor från "hällappen" snyggt, jag har lärt mig en snyggare minskning på hälen under foten, jag har provat en helt ny sorts häl och jag har stickat med ett intressant garn. Däremellan har jag klämt in lite stickning på en minitröja och planerat tre par sockor (nej, ännu har jag inte tröttnat på sockor), en halare och ett par väldigt gulliga byxor. 
Håhhå, synd bara att tiden inte räcker till allt jag vill. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar