måndag 7 september 2015

Hösten kom.



Ungefär samma dag som jag började jobba igen efter sommarsemestern kom hösten. Regn och blåst. Mörker allt tidigare på kvällarna. Längre innan ljuset på morgonen. Nedfallna löv och klarare luft. Höstdoft utomhus.

Ganska exakt samtidigt som det här vädret började, tröttnade jag på det. Jag är inte en årstidsmänniska. Jag skulle klara mig bra med bara sommar och värme året om. Men bor man i den här delen av världen får man stå ut med alla årstider; trots kyla, regn och mörker.

Ikväll försöker jag ändå göra det bästa av det hela och därför har jag krupit ihop under filten i soffan, tänt lite ljus, tittat på serier och stickat yllesockor. För trots att det är lite varmare några månader om året så behöver alltid någon yllesockor resten av året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar