måndag 25 maj 2015

Sydda påsar

Lillsyrran frågade om jag kunde sy en liten påse åt henne att ha småmynt i. Jag googlade en stund och hittade den här beskrivningen och en liten stund senare hade jag sytt en påse. Ljusblått yttertyg och vitt innertyg, men innertyget syns inte på bild. Storleken blev väl ungefär 12 cm bred och 11 cm hög. 
Medan jag sydde kom jag att tänka på alla mina stickmarkörer som jag försöker hålla reda på i min större låda och tänkte att en påse till dem kunde vara bra. Speciellt eftersom jag i förra veckan köpte ännu mera markörer som kommer börja drälla omkring. Min påse blev ljusblå på insidan och blommig på utsidan. Den blev också mycket mindre än syrrans, jag gissar på 8 x 8 cm och så försökte jag även sy små (ojämna) hörn så att den inte blev platt. 
Sammanlagt tog det väl två timmar kanske, och båda är nöjda med resultatet. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar