onsdag 3 juni 2015

Just nu

Just exakt nu pågår den ljusaste tiden på året. Några veckor till och sen blir det igen bara mörkare och mörkare. Den här tiden på året är den bästa tycker jag. Det håller på att bli sommar, det blir varmare ute (ja, förutom idag då när det blåser storm), allting blir grönt och allting börjar blomma. Allting är så fint utomhus!


Att det blir ljusare ute betyder ju inte bara att kvällarna är längre ljusa, utan också att det blir ljusare tidigare på morgonen. Inget fel med det, men då tror ju min kropp att det är dags att stiga upp tidigare eftersom det är ljust. Det i sin tur leder till att jag däckar på soffan på eftermiddagen och sover bort den istället.


En annan sak jag börjat med nu då det är ljust så länge (och för att jag sover på eftermiddagen) är att gå ut och gå senare på kvällen. Som idag, klockan är lite över tio och jag kom just in igen. För några månader sedan, och om några månader, skulle jag inte ens komma på tanken att gå ut efter klockan åtta på kvällen.




Det är nu alla har bråttom att leva, för snart går hela landet i ide igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar