torsdag 14 maj 2015

Uppdatering om filten

Så hur går det med min virkade filt? Den tog visst en liten paus. Senast jag virkade på den är för snart två veckor sedan, då hade jag 106 rutor kvar att göra. Nu har jag 99. Alla färger utom beige är klara, så nu kan jag inte ens göra det intressantare genom att byta färger. Men å andra sidan, det tar inte så lång tid att fortsätta på nästa ruta då jag inte byter nystan. Min nya (eller ja, nu är den väl ganska gammal) strategi var att göra tio rutor, fästa mittentråden o.s.v. för att inte sedan sitta med kring alla rutor som behövde få mittentråden fäst.
Men så i förra veckan började jag igen ett litet projekt, att ha då jag inte orkade virka, och den här veckan insåg jag att det är hög tid att få det klart, så filten har fått vänta. Fem rader med 22 rutor var har jag ändå hunnit virka ihop också, och jag försöker fästa den andra änden på varje ruta då en rad är hopvirkad. Minns jag rätt så är det nånstans i det fästandet jag ska ta vid då jag tar mig tid att greja med filten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar