tisdag 27 januari 2015

Vad jag inte gör

I förra veckan dök det igen upp en av alla dessa "blogglistor" bland de bloggar jag följer. Det som var ovanligt var att det här var en nekande lista istället för alla de vanliga upprepningarna av vad-det-nu-kan-handla om. Jag är en vecka försent ute, men här kommer min lista på saker jag inte gör. 

Jag äter inte mannagrynsgröt. Jag klipper inte håret och färgar det inte heller. Jag sorterar inte bioavfall. Jag kommer inte försent. Jag far int och sova utan att ha tvättat tänderna. Jag lappar inte strumpor eller yllesockor. Jag lämnar inte sängen obäddad hemma hos mig (men nog hos mina föräldrar när jag sover där). Jag byter inte gardiner efter årstid. Jag sover inte tillräckligt. Jag bakar inte bulla. Jag lämnar inte bilen olåst. Jag låter inte mina naglar växa sig långa. Jag tränar inte på gym. Jag använder inte strumpor som inte matchar. Jag röker inte. Jag badar (helst) inte bastu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar