söndag 11 januari 2015

Disktrasa

6 stycken disktrasor blev det förra året. Det betyder ändå inte att jag anser att jag har tillräckligt många, för nu har jag stickat en igen. Hittills har jag använt dem bara som disktrasor, men när de köpta trasorna jag har hemma tar slut ska jag börja använda mina stickade också till städningen.

Hjertegarns Blend Bamboo är mitt favoritgarn till trasor. Den här gången använde jag sticka storlek 3 mm och jag stickade den på diagonalen. Jag använde mönstret härifrån, men istället för rätstickning gjorde jag moss-stickning över två varv innanför omslagen (dvs. 1 rät, 1 avig i två varv och sedan 1 avig, 1 rät i två varv). Det blev en beige den här gången.
Av någon orsak blev den inte fyrkantig. Kan det vara för att omslagen är av någon orsak blivit större då jag minskat än då jag ökat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar