torsdag 29 januari 2015

Pfaffelwinkel

På julafton saknade min lillasyster ett par yllesockor bland sina paket. Hon menade på att jag alltid stickar sockor, men att jag inte hade gjort det den här gången. I samma veva hade hon förenklat problemet med vad hon skulle få av mig till födelsedagen. Jag stickade helt enkelt ett par sockor. Mönstret är Pfaffelwinkel av Sonja Köhler, garnet är Ville från Viking och jag använde sticka 3,5 mm. Eftersom hon älskar färgen rosa fick det bli ett par sådana. 

Jag bjuder på ett dåligt, platt foto för jag kunde inte använda mina egna fötter som modell då de är några storlekar för stora för sockorna. Här syns inte heller hälen, men jag provade för första gången German Short Rows, enkelt är det men helt nöjd blev jag inte då det blir lite hål på samma sätt som då jag gör förkortade varv med "wrap and turn" tekniken. Kanske övning ger färdighet, eller så får jag bara konstatera att en häl med hällapp bli snyggast (men tar längst tid att göra). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar