måndag 5 januari 2015

Tailwind Shawl 2

Genast då min första Tailwind Shawl var klar la jag upp till nästa. Den här gången i garnet Heritage från Cascade Yarn i färgerna gul och blå, på sticka 3,5 mm. Garnet är så mjukt! 
Det gula hade jag hemma från tidigare, tillsammans med ett stålgrått men de två tillsammans gick inte för de var båda så ljusa. Jag beställde det blå (för svart var slut) och bestämde sen att det fick bli bara gul och blå. Det resulterade i att det gula tog slut för tidigt och jag har därför igen gjort annorlunda än mönstret på slutet; ränder hela vägen för att få det gula garnet att räcka så långt som möjligt. Jag ångrar att jag inte köpte en tredje färg så att jag skulle fått göra den i tre färger, för det är ju så den är som finast. Tänk er svart, vitt och t.ex. röd. Eller turkos, eller grön... Hmm..  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar