lördag 24 januari 2015

Still Waking Up

Min syster önskade sig en sjal och efter några timmars letande på Ravelry föll hon för Still Waking Up av Maya Magdalena. Jag har stickat den i Cascade Yarn Heritage Silk i samma färger som designern; svart och plommonlila och jag använde sticka 3,5 mm. Hela sjalen är rätstickad och med hjälp av förkortade varv bildas ränderna. Sjalen är snabbstickad, men varven blir snabbt långa. Minns jag rätt så hade jag kring 400 m då jag maskade av. Jag glömde mäta sjalen då den var klar och blockad, men den är kanske 60 cm djup och drygt 1 meter bred. Garnet är så mjukt och sticker inte alls, för precis som mig vill inte heller min syster ha något som sticks runt halsen. 


1 kommentar:

  1. Du hade ganska rätt om måtten, den 60 cm djup men 135 bred

    SvaraRadera