söndag 28 december 2014

Zig Zag Cowl

För inte så väldigt länge sen började jag surfa runt på Pinterest och en av de första bilderna jag såg var den här:
 free crochet pattern - Winter Waves Chevron Cowl #cre8tioncrochet
Jag kände genast att en sån vill jag göra och köpte garn ungefär följande dag. Alla mina ivriga virk-försök lyckades dock inte, jag fick inte till den där sicksack-delen, utan det såg bara rakt ut. Då googlade jag lite på sicksack stickning istället och hittade ett mönster som jag följde. Jag stickade i Drops Big Merino med stickor 6 mm. Jag gjorde två toppar och två dalar ("zig-zag-zig-zag") och då den nådde runt halsen (fem vita fält, ett ljusgrått, ett mörkgrått och ett vinrött) stickade jag ihop sista delen med den första.
Bilderna jag tog då jag har den på mig är verkligen usla så jag visar bara den här. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar