onsdag 10 december 2014

Neonsockor



Ett av de första mönstret jag började sticka efter var ett par neonsockor. Den gången använde jag grått Novita Nalle garn och stickor 3,5 mm vill ja minnas (jag stickade nästan allt på 3,5 mm då i början). Jag stickade dessutom löst så stickorna var lite stora och sockorna blev därmed lite för stora, men de har varit de bästa sockorna att gå omkring med hemma. Nu börjar de vara slitna och håller inte värmen så bra längre, så jag bestämde mig för att göra ett nytt par.
Den här gången valde jag vinrött garn (Hjertegarn Basic) och jag stickade med stickor 3 mm (nuförtiden stickar jag ganska spänt) och sockorna blev precis lagom i storlek. Jag ville minnas att det tog lång tid att göra dem, för det är båda flätor och spetsmönster i dem, men det gick faktiskt fort. Hade bara det garnet jag köpte i första omgången räckt så hade det gått ännu fortare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar