torsdag 4 december 2014

Feber?

Min syster undrar om jag har feber, men nej då. Bara ett plötsligt infall att julpynta lite, men jag förstår om det verkar konstigt för fram till nu har jag ju alltid varit lite anti-julpynt. 
Tomtar i alla möjliga storlekar och färger, ljusslingor i olika färger som (i värsta fall) blinkar, julgardiner, juldukar och brinnande ljus i alla hörn - det e verkligen inget jag gillar. 
Men det här simpla pyntet som snabbt städas bort och inte heller samlar damm i något skåp de resterande 11 månaderna om året, det gillar jag. 

Lite grankvistar i en stor glasburk och ett fint band knutet i en rosett runt. Och några billiga ljusbollar som mysbelysning.
Adventsljus med grankvistar också här. Numrorna fick jag till julklapp i fjol och fatet allt står på var en present till min examen. Sällan eldar jag ljus hemma, för jag e rädd för eld, men lite då jag sitter nära och håller koll har jag vågat mig på den här hösten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar