fredag 5 december 2014

Angry Birds igen

För drygt ett år sen fick min systerson ett par vantar med Angry Birds på. De har varit i flitig användning, ett hål har jag lappat på dem och den vita färgen e numera grå-svart. De har blivit lite små och för några veckor sen frågade jag honom om jag skulle göra ett nytt par, men nej de passade nog ännu svarade han. I förra veckan gick de sen hål på ena tummen, och de e så små nu att det e lika enkelt att göra ett par nya. Den här gången ville han ha den röda på ena handen å grisen med en krona på andra. Hans önskan min lag, haha. Såhär blev de den här gången:
Mönstret för vantar kommer härifrån och det blev verkligen bra passform på dem. Tröjärmen passar bra under första delen av mudden och resåren håller dem på plats. Tummen ser fånig ut på bild, men passade bra den också. Jag gjorde lite kortare mudd än mönstret säger, men det blev bra det med. 
Garnet jag har använt var Gjestal Maija och motiven är sydda efteråt med maskstygn. Det röda garnet e också det Gjestal Maija, det gröna och det vita Novita Nalle och det gula Gjestal Silja. Stickor storlek 2,5 mm använde jag till resåren och 3 mm till resten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar