söndag 7 december 2014

Tailwind Shawl

Redan första gången jag såg en bild på Clara Falks Tailwind Shawl visste jag att jag ville göra en. Jag gillar ju verkligen ränder, jag tycker om att sticka sjalar i rätstickning och den låg så fint runt halsen. Ganska snabbt efter att mönstret släpptes på Ravelry laddade jag ner det och började sticka i rester av Holst Garn Coast i röd, mörkgrå och ljusgrå på stickor 3,5 mm. Nästan genast insåg jag att jag inte hade så mycket mörkgrått som jag trodde och att det därmed inte skulle räcka, så jag har gjort randningen annorlunda än mönstret och sjalen blev även mindre än mönstret. Lite besviken e jag också på att den ljusgråa och den röda inte passar så bra ihop, det flyter in i varandra för mycket. Den skulle nog blivit mycket finare med bara röd och mörkgrå. 
Jag tyckte om hur den blev, men vill ha en i andra färger som e randad så som mönstret visar och som blir så stor som mönstret visar, så jag har faktiskt redan en andra på stickorna just nu.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar