torsdag 25 december 2014

Skew Socks

Länge har Skew Socks funnits på min vill-göra-lista och nu äntligen hittade jag ett randigt garn där jag fick rätt stickfasthet. Sockorna är en riktigt rolig stickning eftersom det händer något på vartannat varv (vartannat varv är slätstickat). Större delen av tiden förstod jag inte alls hur det skulle kunna bli en socka av det, men nu då de är färdiga sitter det perfekt på min fot. Rätt stickfasthet fick jag med stickor 2 mm och garnet Austermann Step. Jag följde mönstret helt och hållet och då passar de på min fot som är storlek 40 ungefär och det blev knappt halva nystanet garn kvar. Det är första gången jag stickar av det garnet, men inte sista! Det är så mjukt och skönt, och det sticks inte alls trots att jag har sockorna direkt på foten. Inte är det sista gången jag stickar det här sockmönstret heller, det var så roligt och jag vill ju se hur randningen blir i något annat garn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar