lördag 16 augusti 2014

En Lalylala kanin

Den sista tiden har det funnits väldigt många bilder på olika figurer från Lalylala i mitt instagramflöde och på olika bloggar jag följer. Jag tycker de e så fina, så jag köpte ett mönster av Lydia Tresselt och gjorde kaninen, en gratis modifiering som man kan göra om man har ett mönster på en Lalylala med ben. Pilligt e det att virka med virknål storlek 2,5 mm och att sy fast små virkade delar e väldigt tålamodsprövande, men den blev fin och jag e nöjd. Att sjalen behövs för att stöda huvudet låtsas vi inte om! Garnet jag använde e bomullsgarnet Catania från Schachenmayr och jag har söndrat en dyna från Ikea för att använda fyllningen här istället.
Garn e redan inhandlat till nästa, som min systerson önskade sig då han såg den här halvfärdig, och efter den lär det väl bli en till min systerdotter också. Men de gör jag med lite modifieringar så jag slipper sy så mycket och de blir även i andra färger och med andra detaljer. 

2 kommentarer:

  1. Vilka sötnosar!! Du har inte en översättning på gratismönstret av kaninen? Jag vet att det finns på hemsidan i eng version men oj så svårt 😱😀😂
    Mvh/Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gratismönstret är ju egentligen bara mönstret för öronen och svansen, du behöver mönstret på figuren också (på en med ben, det finns ju många olika). Jag vet inte ens om det finns nån svensk översättning, men jag tycker absolut att du ska prova på ett engelskt mönster för då finns det plötsligt så mycket mer man har tillgång till! :) På de Lalylala jag gjort är det dessutom bara tre olika sorters maskor, om jag minns rätt, som man behöver kunna och det finns många bra ordlistor över virk-termer från engelska till svenska om du googlar.

      Radera