måndag 25 augusti 2014

Lalylala till syskonbarnen

Nu har syskonbarnen fått varsin lalylala och glädjen var stor. Jag köpte mönstret till "Roco the Racoon" och har sedan virkat enligt det. Kaninen (visad i ett tidigare inlägg) gjorde jag enligt gratis modifieringen "Rita the Rabbit" men de andra två har jag gjort delvis utan mönster. Den gulas öron och svans är enligt mönstret för Roco och halsduken e en virkad i-cord, men till den rosa har jag hittat på öronen själv, svansen e en virkad i-cord och halsduken e en luftmaskkedja. Garnet e samma till alla, Schachenmayr Catania och jag har använt virknål 2,5 mm. Allt intensivt virkande (tre lalylala på lika många veckor) har gett mig ont i handen och nu måste det bli stickning en tid igen, men det blev ganska mycket restgarn över så kanske det blir någon ännu i framtiden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar