måndag 11 augusti 2014

En liten sydd projektpåse

De senaste dagarnas intensiva virkande har tärt på min högra handled och den e nu så sjuk att jag var tvungen att pausa lite från virkandet. Det var lätt, för garnet tog slut på förmiddagen och jag får nytt först imorgon. Jag prövade sticka också, men det gör lite ont det med. Men att sy gick bra! 
Den här gången blev det en fodrad tygkasse med handtag, som såklart ska användas till stick- eller virkprojekt. Jag e löjligt stolt över mig själv, jag tycker att jag lyckades så bra trots att jag inte egentligen hade något mönster. Jag började följa det här mönstret, men gjorde två stycken likadana påsar. Trianglarna som bildas av hörnen i bottnet sydde jag fast på ytterpåsen, men på innerpåsen klippte jag av själva hörnet utanför det sydda. Handtagen vek jag fyrdubbelt och sydde fast på innerpåsen innan jag la påsarna inuti varandra och sydde ihop dem.
Det kommer garanterat bli fler och då ska jag försöka få till en med dragkedja också, så att innehållet inte kan falla ut. Jag måste bara köpa tyg först. 
        
Tygbitarna klippte jag till på basen av vad jag tyckte såg bra ut och den färdiga påsen blev passligt stor tycker jag, så därför sätter jag hit min "ritning" också så att jag lätt hittar den nästa gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar