måndag 18 augusti 2014

En nervpåfrestande påse

Jag fastnade totalt för det här med att sy projektpåsar, men jag har börjat tycka att de jag har med dragkedjor e lite små och det e alltid en risk att stickningen blir i kläm då jag stänger påsen. Ska testa de här tre jag har nu och se om jag gillar dem. 
Just den här påsen har verkligen gått mig på nerverna. Jag blev sur genast jag skulle klippa till bitarna, för jag hade begärt en halvmetersbit i butiken och då jag kom hem var biten 50 cm endast ungefär fem centimeter i ena änden. I andra änden var den kanske 30 cm. Jag borde kanske åkt tillbaka och klagat men det tänkte jag först på då jag redan hade klippt. 
Sen sydde jag den, med dragkedja för jag ville prova det också, och mönstret jag följde var en okej beskrivning men första gången blev dragkedjan fel väg. Andra gången blev dragkedjan rätt väg men handtagen på fel sida och tredje gången blev allting på rätt ställe men hörnen blev dåliga och det gick inte att öppna dragkedjan ordentligt. Då hamnade den i en hög och idag tog jag fram den igen och tänkte fixa till den. Så jag klippte helt enkelt bort det sydda på sidorna och den övre kanten klippte jag av hela vägen under handtagen och sen sydde jag om den till en likadan påse som de förra jag gjorde. Och nu e jag nöjd! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar