måndag 12 maj 2014

Tågsockor och matchande vantar

Nu äntligen e Novita Nalle Taika garnet slut. Det räckte alltså till två par sockor storlek 40 (tillsammans med vitt garn), till ett par tågsockor med väldigt långa skaft i storlek 17-18 och ett par vantar i en storlek jag hoppas passar samtidigt som sockorna. Mönstret till tågsockorna hittar man på många olika sidor om man googlar på det. Jag gjorde "mitt eget mönster", dvs. stickade fot och häl enligt hur jag ville ha det och sen tog jag modell av tågsockornas skaft till mina sockors skaft. 
Jag tycker att det blev snyggast då jag randade med vitt garn, men om jag hade gjort det också på de här sockorna och vantarna så hade jag förmodligen fortfarande haft kvar av garnet och jag ville verkligen få slut på det. De här var dessutom bara en mellanstickning eftersom tröjan jag håller på med inte längre lockar på samma sätt som den gjorde då jag började på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar