torsdag 1 maj 2014

Sticksug



Nu e det länge sen jag uppdaterat med sticksug, kanske för att jag haft exakt så många sug som jag hunnit göra. Men nu plötsligt sitter jag här med en halvfärdig tröja (bara slätstickade ärmar kvar som borde gå på några timmar att göra) och stickar istället på ett par sockor jag inte behöver. Och inte nog med det, samtidigt drömmer jag om en hel massa annat jag vill göra, mest sockor faktiskt. Tidigare har det visat sig att bara jag får dem ur huvudet så lugnar suget ner sig och slutligen kanske de inte blir stickade över huvud taget, så därför tänkte visa några så jag kan få dem ur huvudet. Bilderna e kopierade från mönstren som jag länkar till i namnen. 



3. Granny wheel square filt (i gult, svart och vitt) från MiA
DSCF2977 
4. Mera disktrasor och kanske kökshanddukar i Hjertegarns Blend Bamboo. Svårt att välja färg bara, då det finns 30 stycken att välja bland. Nedan ett litet urval, bilden lånad från lankamaailma.fi
Blend Bamboo 50g Hjertegarn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar